Виробниче навчання




Освітньо-кваліфікаційна характеристика
випускника професійно-технічного навчального закладу
(підприємства, установи та організації,
що здійснюють підготовку кваліфікованих робітників)
1.  Професія -7344.1. Фотограф (фотороботи)
2.  Кваліфікація - 3 розряд
3.  Кваліфікаційні вимоги:

Повинен знати: техніку фотозйомки на документи і основні схеми освітлення; рецептуру проявляючи та фіксуючих розчинів, що застосовуються для обробки чорно-білих негативних фотоматеріалів; обладнання, що використовується під час зйомки; будову чорно-білих фотоматеріалів.
 Повинен уміти: виконувати фотозйомку для документів у павільйоні; репродукцію зі штрихових плоских оригіналів; зарядку касет і фотоапаратів різних систем негативними матеріалами; проявлення, фіксування, промивку і сушіння чорно-білих негативних фотоматеріалів; виготовлення проявляючих та фіксуючих розчинів; ретушування і фотодрук знімків для документів; упорядкування негативів за замовленнями.
 4.     Загальнопрофесійні вимоги:
 Повинен: раціонально та ефективно організовувати працю на робочому місці; дотримуватись норм технологічного процесу; не допускати браку в роботі; знати і виконувати вимоги нормативних актів про охорону праці й навколишнього середовища, дотримуватись норм, методів і прийомів безпечного ведення робіт; використовувати в разі необхідності засоби попередження і усунення природних і непередбачених негативних явищ (пожежі, аварії, повені тощо); знати інформаційні технології.
 5.     Вимоги до освітнього рівня вступників до професійно-технічного навчального закладу:
 Повна загальна середня освіта або базова загальна середня освіта без вимог до стажу роботи.
 6.     Сфера професійного використання випускника:
 Побутове обслуговування населення. Фотографічні послуги.
 7.  Специфічні вимоги:

      7.1. Вік: по закінченню терміну навчання – не менше 16 років.
      7.2. Стать: жіноча, чоловіча.
      7.3. Медичні обмеження.
__________________________________________________________________________________



Типова навчальна програма з виробничого навчання. 
Професія 7344.1. Фотограф (фотороботи)                                  Кваліфікація - 3 розряд

№ з/п
Тема
К-сть годин
І. Виробниче навчання
1.
Вступне заняття
2
2.
Безпека праці і пожежна безпека в навчальних майстернях
4
3.
Екскурсія на підприємство
6
4.
Вивчення фотоапаратури та освітлювального обладнання
24
5.
Освоєння процесів фотозйомки
30
6.
Приготування фотографічних розчинів
18
7.
Освоєння негативного процесу
24
8.
Освоєння позитивного процесу
36
9.
Навчання ретушуванню негативів і позитивів
30
10.
Фотозйомка для документів 
36
11.
Освоєння різних видів фотозйомки
36
Всього годин:
246
ІІ. Виробнича практика
1.
Ознайомлення з підприємством. Інструктаж з охорони праці та пожежної безпеки
7
2.
Самостійне виконання робіт на робочому місці фотографа 3 розряду
231

Кваліфікаційна робота

Всього годин:
238
Загальна кількість годин:
484

ВИРОБНИЧЕ НАВЧАННЯ
Тема 1. Вступне заняття
Навчально-виробничі і виховні задачі навчання. Зміст професії. Її роль у сучасному економічному і культурному розвитку нашої держави. Роль фотографії в побутовому обслуговуванні та мистецтві регіону. Зміст праці, етапи професійного зросту і трудового становлення робітника. Підприємство замовник, його професійні традиції. Приклади роботи випускників училища на базових підприємствах. Роботи, які професійний заклад училище, форми участі учнів у виконанні виробничого плану фото підприємствах-замовниках. Ознайомлення учнів/слухачів з майстернею. Розстановка учнів/слухачів на робочих місцях. Ознайомлення учнів з порядком одержання і здачі інструментів і приладів. Ознайомлення з режимом роботи, формами організації праці і правилами внутрішнього розпорядку в навчальних майстернях. Форми стимулювання праці учнів.
Тема 2. Безпека праці і пожежна безпека в навчальних майстернях
Правила і норми охорони праці в навчальних майстернях.
Вимоги безпеки до фотообладнання, лабораторного обладнання і виробничого процесу, основні небезпечні виробничі фактори, що виникають при роботі в майстернях (електроток, падіння, гострі деталі та хімічні речовини і інше). Правила безпеки праці при роботі з фоторозчинами. Причини травматизму. Види травм. Способи запобігання травматизму. Пожежна безпека. Причини пожеж у навчальних майстернях, фотолабораторіях та інших приміщеннях навчальних закладів. Засоби попередження пожеж. Заходи перестороги при користуванні пожежонебезпечними розчинами и газами. Правила поводження учнів/слухачів при пожежі, порядок виклику пожежної команди. Користування первинними засобами пожежогасіння. Засоби для забезпечення пожежної безпеки, шляхи евакуації. Основні правила і норми електробезпеки. Правила користування електронагрівальними і освітлювальними приладами, електроінструментами; заземлення електроприладів, відключення електричного струму. Можливість дії електричного струму технічні способи захисту, умови зовнішнього середовища, знаки і написи безпеки, захисні прилади. Види електротравм, надання першої допомоги.

Тема 3. Екскурсія на підприємство
Інструктаж з охорони праці, правила поведінки під час екскурсії.
Навчально-виховні задачі. Види послуг, що надають підприємства побутового обслуговування, з приймальними пунктами, з фотоапаратурою, обладнанням та освітленням фотосалону. Ознайомлення з фотоматеріалами, які використовуються на підприємстві. Технології обробки цих матеріалів та обладнання для виготовлення готової продукції. Фірми-виробники обладнання та матеріалів, якими користуються робітники  підприємства-замовника. Економічні засоби, що дозволяють з успіхом працювати підприємству в умовах зростаючої конкуренції. Засоби охорони навколишнього середовища на підприємстві. Знайомство з кращими працівниками підприємства та їх творчими здобутками. Перспективні технологічні та творчі напрямки підприємства в фотобізнесі. Підсумок результатів екскурсії.

Тема 4. Вивчення фотоапаратури, освітлювального обладнання навчальної майстерні та обладнання фотолабораторії
Інструктаж за змістом занять, організація робочого місця, охорона праці. Ознайомлення зі складом фотоапаратів різноманітних конструкцій, які використовують на фотопідприємствах, і пристосувань до них.
Вправи: Опробування механізмів фотоапаратів у дії. Набуття навичок роботи з фотоапаратами шкальними, шкально-дальномірними та дзеркальними різних модифікацій. Вивчення обладнання павільйону, штативів та інших приладів для фотозйомки. Вивчення освітлювальних приладів, електромереж, вимикачів, рубильників і інше електрообладнання. Апробування в дії освітлювальних приладів. Вивчення складу освітлювальних приладів і принципу роботи пультів дистанційного керування. Вивчення обладнання лабораторій для негативних та позитивних процесів, складу і принципу дії копіювальних та проекційних приладів, лабораторних ліхтарів, проявочних, промивочних, сушільних та інших приладів і пристроїв.
Тема 5. Освоєння процесів фотозйомки
Інструктаж за змістом занять, організації робочого місця, охорона праці, сучасні технології, інструменти і пристосування.
Вправи: Зарядка касет і фотоапаратів. Вивчення основних операцій фотозйомки і їх послідовність. Вибір точки зйомки, висоти, кута і ракурса. Визначення відстані від фотоапарата до об’єкта зйомки. Наведення на різкість і діафрагмування об’єктива. Визначення розміру діафрагми в залежності від сюжета зйомки. Визначення експозиції. Удосконалення процесу зйомки та прийомів фотографування.
Навчально-виробничі роботи: Фотографування нескладних нерухомих, добре освітлених об’єктів. Удосконалення процесу зйомки та прийомів фотографування.

Тема 6. Приготування фотографічних розчинів
Інструктаж за змістом занять з організації робочого місця, охорона праці. Сучасні технології, інструменти і пристосування.
Вправи: Вивчення процесу розчинення їдких лугів та кислот, а також з токсичними розчинами. Правила їх зберігання. Нагрівання і пом’якшення води, відмірювання хімічних речовин та концентратів, розчинення їх у воді. Фільтрація та консервація розчинів. Приготування розчинів для обробки кольорових негативних та позитивних фотоматеріалів з концентрованих розчинів. Приготування фіксажів усіх типів.
Навчально-виробничі роботи: Складання проявляючих, фіксуючих розчинів та стоп-ванн. Самоконтроль за дотримання технології обробки різних видів фотоматеріалів. Аналіз отриманого негативного зображення. 

Тема 7. Освоєння негативного процесу
Інструктаж за змістом занять з організації робочого місця, охорона праці, сучасні технології, інструменти і пристосування.
Вправи: Освітлення фотолабораторії з використанням спеціальних ламп та фотоліхтарів. Підготовка проявочних пристроїв та фоторозчинів. Обробка експонованих фотоплівок. Зарядка фотобачків. Правила проявки плівок за часом у фотобачках. Проявка плівок в інших приладах для обробки. Ополіскування та фіксування негативів. Промивка та сушка плівок. Зберігання негативів. Проявлення та фіксування фотоматеріалів зі спеціальних видів зйомки. Опанування методів запобігання та усунення дефектів негативів. Освоєння хіміко-фотографічної обробки кольорових негативних та оборотних фотоматеріалів. Освоєння автоматизованих засобів обробки кольорових матеріалів.
Навчально-виробничі роботи: Обробка негативних чорно-білих та кольорових плівок типу 135 і 120 з метою отримання якісного зображення.
Тема 8. Освоєння позитивного процесу
Інструктаж за змістом занять з організації робочого місця, охорона праці, сучасні технології, інструменти і пристосування.
Вправи: Освітлення фотолабораторії з використанням спеціальних ламп та світлофільтрів на ліхтарях. Контактний та проекційний фотодрук. Освоєння методів використання копіювального станка. Підготовка станка до роботи. Зміна розжарення ниток ламп за допомогою реостата в залежності від густини негатива. Маскування. Виконання вправ з фотозбільшувачем. Центрування лампи та підготовка збільшувача до роботи. Установка кадруючої рамки на потрібний формат збільшення. Укладка фотопаперу, експонування, підбір паперу відповідно до конкретного негатива. Підбір правильної експозиції. Лабораторна обробка фотовідбитків. Підготовка робочого місця, розстановка кювет з розчинами. Експонування, позитивна хіміко-фотографічна обробка відбитків. Сушка фотовідбитків у сушильній шафі та в сушильно-глянцовочному приладі. Фотодрук з відтіненням. Класифікація і оцінка якості негативів. Освоєння способів друку з негативів, що відрізняються за контрастом та густиною зображення. Підбір фотопаперу в залежності від якості негатива. Ознайомлення з фотодруком відбитків з нерівномірних за густиною негативів методом відтінення. Ознайомлення з автоматичним обладнанням для кольорового друкування та хіміко-фотографічної обробки паперів.
Навчально-виробничі роботи: Фотодрук відбитків різних форматів. Фотохімічна обробка відбитків та їх сушіння.

Тема 9. Навчання ретушуванню негативів і позитивів
Інструктаж за змістом занять, організації робочого місця, охорона праці при виконанні робіт, сучасні технології, інструменти і пристосування.
Вправи: Вивчення обладнання, реманенту інструменту та матеріалів для ретушування. Освітлення робочого місця. Підготовка олівців, скальпелів, лаків, підбір фарб, тушів та папері. Освоєння технічного ретушування негативів та позитивів на фотокамері з різними типами поверхні. Чистка оригіналів для наступного репродукування і збільшення. Ретушування хімічними розчинами. Вивчення прийомів художнього ретушування на портретному позитивному зображенні.
Навчально-виробничі роботи: Виконання різних видів позитивного ретушування: технічного і художнього. Виконання чистки оригіналів для наступного репродукування і збільшення. Виконання ретушування чорно-білого негативного зображення. Виконання ретушування кольорових позитивних зображень.

Тема 10. Фотозйомка для документів
Інструктаж за змістом занять з організації робочого місця, охорони праці. Сучасні технології, інструменти і пристосування.
Вправи: Ознайомлення з вимогами до фотографій на документи. Відпрацювання композиції і освітлення при фотозйомці на документи. Виявлення зовнішньої схожості. Фотозйомка на різноманітні види документів з використанням фотоапаратів різних систем.
Навчально-виробничі роботи: Виконання зйомки на різні види документів з урахуванням вимог, щодо їх виготовлення.
Тема 11. Освоєння різних видів фотозйомки
Інструктаж за змістом занять, організації робочого місця, охорона праці, сучасні технології, інструменти і пристосування.
Вправи: Репродукційна зйомка. Репродукування штрихових плоских оригіналів малоформатними фотокамерами. Вибір фотоматеріалів для репродукування. Фотозйомка поза павільйоном. Зйомка в яскравий сонячний день. Зйомка у тіні, кадрування при зйомці. Зйомка невеликих груп, пейзажів та архітектури. Точка зйомки. Ракурс.
Навчально-виробничі роботи: Репродукційна зйомка схем, креслень, текстів тощо. Зйомка одиночних об’єктів, невеликих груп, пейзажів та архітектури в яскравий сонячний день та в тіні.

ВИРОБНИЧА ПРАКТИКА
Тема 1. Ознайомлення з підприємством. Інструктаж з охорони праці і пожежної безпеки
Інструктаж з охорони праці і пожежної безпеки. Ознайомлення з підприємством, а також з видами робіт і організацією праці фотографа. Ознайомлення з пристосуваннями, обладнанням, фотоапаратурою.
Тема 2. Самостійне виконання робіт фотографа 3 розряду
Самостійне виконання робіт на робочому місці фотографа 3 розряду у відповідності до вимог кваліфікаційної характеристики і з дотриманням норм безпеки праці. Детальна програма виробничої практики з урахуванням вимог базового підприємства, організації, установи замовника кадрів а також з урахуванням спеціалізації учнів, необхідності засвоєння ними новітньої технології та сучасних методів праці розробляється безпосередньо у професійно-технічному навчальному закладі з участю базового підприємства замовники кадрів організації, установи і затверджується в установленому порядку.

_________________________________________________________________________________



РОЗГЛЯНУТО та СХВАЛЕНО                                                              ЗАТВЕРДЖУЮ
на засіданні методкомісії                                                                          Заст. директора з НВирР
інтегрованих професій
Протокол № 1 від “30” серпня 2017 р.                                                    __________ Г.М. Писаревська
Голова м/к_________ Н.А. Мінченко                                                      “30” серпня 2017 р.
              
Робоча програма з виробничого навчання 
Професія: 7344.1. Фотограф (фотороботи) 
Кваліфікація: 3 розряд

№ з/п
Тема
Кількість годин
І. Виробниче навчання
1.
Вступне заняття. Безпека праці і пожежна безпека в навчальних майстернях
6
2.
Екскурсія на підприємство
6
3.
Вивчення фотоапаратури та освітлювального обладнання
24
4.
Освоєння процесів фотозйомки
30
5.
Приготування фотографічних розчинів (візуально)
6
6.
Освоєння негативного процесу
12
7.
Освоєння позитивного процесу
12
8.
Навчання ретушуванню негативів і позитивів
30
9.
Фотозйомка для документів 
18
10.
Освоєння різних видів фотозйомки
90
Всього годин:
234

ІІ. Виробнича практика


1.
Ознайомлення з підприємством. Інструктаж з охорони праці та пожежної безпеки
7
2.
Самостійне виконання робіт на робочому місці фотографа 3 розряду
Кваліфікаційна робота
196
Всього годин:
203
Загальна кількість годин:
437

Тема 1. Вступне заняття. Безпека праці і пожежна безпека в навчальних майстернях
Навчально-виробничі і виховні задачі навчання.
Зміст професії. Її роль у сучасному економічному і культурному розвитку нашої держави. Роль фотографії в побутовому обслуговуванні та мистецтві регіону.
Зміст праці, етапи професійного зросту і трудового становлення робітника.
Підприємство замовник, його професійні традиції. Приклади робіт випускників училища на базових підприємствах. Роботи, які виконували учні для виробничого плану на підприємствах-замовниках.
Ознайомлення учнів з майстернею. Розстановка учнів на робочих місцях. Ознайомлення учнів з порядком одержання і здачі інструментів і приладів. Ознайомлення з режимом роботи, формами організації праці і правилами внутрішнього розпорядку в навчальних майстернях.
Форми стимулювання праці учнів. Правила і норми охорони праці в навчальних майстернях. Вимоги безпеки до фотообладнання, лабораторного обладнання і виробничого процесу, основні небезпечні виробничі фактори, що виникають при роботі в майстернях (електрострум, падіння, гострі деталі та хімічні речовини та інше).
Причини травматизму. Види травм. Способи запобігання травматизму.
Пожежна безпека. Причини пожеж у навчальних майстернях, фотолабораторіях та інших приміщеннях навчальних закладів. Засоби попередження пожеж. Заходи перестороги при користуванні пожежонебезпечними розчинами і газами. Правила поводження учнів при пожежі, порядок виклику пожежної команди. Користування первинними засобами пожежогасіння. Засоби для забезпечення пожежної безпеки, шляхи евакуації.
Основні правила і норми електробезпеки. Правила користування електронагрівальними і освітлювальними приладами, електроінструментами; заземлення електроприладів, відключення електричного струму. Можливість дії електричного струму технічні способи захисту, умови зовнішнього середовища, знаки і написи безпеки, захисні прилади. Види електротравм, надання першої допомоги.

Тема 2. Екскурсія на підприємство
Інструктаж з охорони праці, правила поведінки під час екскурсії.
Навчально-виховні задачі.
Види послуг, що надають підприємства побутового обслуговування, з приймальними пунктами, з фотоапаратурою, обладнанням та освітленням фотосалону. Ознайомлення з фотоматеріалами, які використовуються на підприємстві. Технології обробки цих матеріалів та обладнання для виготовлення готової продукції. Фірми-виробники обладнання та матеріалів, якими користуються робітники  підприємства-замовника. Економічні засоби, що дозволяють з успіхом працювати підприємству в умовах зростаючої конкуренції. Засоби охорони навколишнього середовища на підприємстві. Знайомство з кращими працівниками підприємства та їх творчими здобутками. Перспективні технологічні та творчі напрямки підприємства в фотобізнесі. Підсумок результатів екскурсії.

Тема 3. Вивчення фотоапаратури, освітлювального обладнання
навчальної майстерні та обладнання фотолабораторії
Інструктаж за змістом занять, організація робочого місця, охорона праці. Ознайомлення зі складом фотоапаратів різноманітних конструкцій, які використовують на фотопідприємствах, і пристосувань до них. Вивчення необхідного обладнання та приладів для фотозйомки. Вивчення освітлювальних приладів, вимикачів, рубильників та іншого електрообладнання. Вивчення складу освітлювальних приладів і принципу роботи пультів дистанційного керування. Ознайомлення з обладнанням лабораторій для негативних та позитивних процесів, складу і принципу дії копіювальних та проекційних приладів, лабораторних ліхтарів, проявочних, промивочних, сушильних та інших приладів і пристроїв.
Вправи: Робота з обладнанням: штативами, фонами, освітленням та іншими приладами для фотозйомки. Опробування фотоапаратів у дії. Опробування різних об’єктивів фотоапарату у дії. Опробування в дії освітлювальних приладів. Набуття навичок роботи з фотоапаратами різних модифікацій.
Тема 4. Освоєння процесів фотозйомки
Інструктаж за змістом занять, організації робочого місця, охорона праці, сучасні технології, інструменти і пристосування. Вивчення основних операцій фотозйомки і їх послідовність.
Вправи: Зарядка касет і фотоапаратів. Вибір точки зйомки, висоти, кута і ракурсу. Визначення відстані від фотоапарата до об’єкта зйомки. Наведення на різкість і діафрагмування об’єктива. Визначення розміру діафрагми в залежності від сюжету зйомки. Визначення експозиції. Удосконалення процесу зйомки та прийомів фотографування. Фотозйомка нерухомих об’єктів в ручному режимі налаштування фотоапарата. Обробка відзнятого матеріалу використовуючи ПЗ.
Навчально-виробничі роботи: Фотографування нескладних нерухомих, добре освітлених об’єктів. Удосконалення процесу зйомки та прийомів фотографування.
Тема 5. Приготування фотографічних розчинів (візуально)
Інструктаж за змістом занять з організації робочого місця (використовуючи відеоролики та презентації), охорона праці. Сучасні технології, інструменти і пристосування. Ознайомлення з процесом розчинення їдких лугів та кислот, а також з токсичними розчинами, правилами їх зберігання, з процесом нагрівання і пом’якшення води, відмірювання хімічних речовин та концентратів, розчинення їх у воді, фільтрацією та консервацією розчинів (використовуючи ПЗ).
Вправи: Ознайомлення з процесом приготування розчинів для обробки кольорових негативних та позитивних фотоматеріалів з концентрованих розчинів та процесом приготування фіксажів усіх типів (використовуючи ПЗ). Складання алгоритмів використання лугів, кислот, токсичних розчинів при приготуванні фотографічних розчинів.
Тема 6. Освоєння негативного процесу
Інструктаж за змістом занять з організації робочого місця, охорона праці, сучасні технології, інструменти і пристосування. Ознайомлення з освітленням фотолабораторії; з використанням спеціальних ламп та фотоліхтарів; підготовкою проявочних пристроїв та фото розчинів; обробкою експонованих фотоплівок; зарядкою фотобачків; правилами проявки плівок за часом у фото бачках; проявкою плівок в інших приладах для обробки; процесом ополіскування та фіксування негативів; промивкою та сушкою плівок; зберіганням негативів; проявленням та фіксуванням фотоматеріалів зі спеціальних видів зйомки (використовуючи ПЗ).
Вправи: Освоєння цифрових технологій для електронної обробки негативів. Сучасні альтернативні методи роботи з негативами та перетворення їх в електронний вигляд. Цифрування негативів та подальша їх обробка. Удосконалення процесу зйомки та прийомів фотографування.
Тема 7. Освоєння позитивного процесу
Інструктаж за змістом занять з організації робочого місця, охорона праці, сучасні технології, інструменти і пристосування. Ознайомлення з освітленням фотолабораторії з використанням спеціальних ламп та світлофільтрів на ліхтарях; з контактним та проекційним фотодруком; з вибором правильної експозиції.
Вправи: Ознайомлення з сучасним обладнанням для кольорового друкування. Цифрування позитивів та подальша їх обробка. Сканування позитивів та відбитків (фотокарток). Подальша обробка сканованої інформації використовуючи ПЗ. Друк фотокарток. Удосконалення процесу зйомки та прийомів фотографування.
Навчально-виробничі роботи: Фотодрук відбитків різних форматів.
Тема 8. Навчання ретушуванню негативів і позитивів
Інструктаж за змістом занять, організації робочого місця, охорона праці при виконанні робіт, сучасні технології, інструменти і пристосування. Ознайомлення з обладнанням, інструментами та матеріалами для ретушування.
Вправи: Сучасна альтернатива процесу ретушування використовуючи ПЗ. Робота з основними методами ретушування. Відновлення старих фотокарток використовуючи ПЗ. Відновлення чорно-білих та кольорових фотокарток використовуючи ПЗ. Створення художніх композицій при поєднанні чорно-білих та кольорових фотокарток використовуючи ПЗ. Освітлення робочого місця. Ознайомлення з репродукцією та репродуктивною фотозйомкою. Вивчення прийомів художнього ретушування на портретному позитивному зображенні використовуючи ПЗ.
Навчально-виробничі роботи: Виконання різних видів позитивного ретушування: технічного і художнього використовуючи ПЗ. Виконання ретушування чорно-білого негативного зображення використовуючи ПЗ. Виконання ретушування кольорових позитивних зображень використовуючи фотокамеру або сканер та відповідне ПЗ.
Тема 9. Фотозйомка для документів
Інструктаж за змістом занять з організації робочого місця та охорони праці. Сучасні технології, інструменти та пристосування. Ознайомлення з вимогами до фотографій на документи.
Вправи: Відпрацювання композиції та освітлення при фотозйомці на документи. Виявлення зовнішньої схожості. Фотозйомка на різноманітні види документів з використанням фотокамер. Обробка відзнятого матеріалу використовуючи ПЗ.
Навчально-виробничі роботи: Виконання зйомки на різні види документів з урахуванням вимог та стандартів, щодо їх виготовлення.
Тема 10. Освоєння різних видів фотозйомки
Інструктаж за змістом занять, організації робочого місця, охорона праці, сучасні технології, інструменти і пристосування.
Вправи: Репродукційна зйомка. Репродукування плоских оригіналів. Вибір фотоматеріалів для репродукування. Фотозйомка поза майстернею. Зйомка в яскравий сонячний день та в темряві. Зйомка у тіні, кадрування при зйомці. Спортивна фотозйомка. Макрозйомка. Дитяча фотозйомка. Зйомка невеликих груп, пейзажів та архітектури. Точка зйомки. Ракурс. Дизайн оголошень використовуючи відзнятий матеріал та відповідне ПЗ. Створення венеток, колажів та іншої друкованої продукції.
Навчально-виробничі роботи: Репродукційна зйомка схем, креслень, текстів тощо. Зйомка одиночних об’єктів, невеликих груп, пейзажів та архітектури в яскравий сонячний день та в тіні. Спортивна фотозйомка. Макрозйомка. Дитяча фотозйомка. Дизайн та друк готової продукції.
Виробнича практика
Тема 1. Ознайомлення з підприємством. Інструктаж з охорони праці і пожежної безпеки
Інструктаж з охорони праці і пожежної безпеки. Ознайомлення з підприємством, а також з видами робіт і організацією праці фотографа. Ознайомлення з пристосуваннями, обладнанням, фотоапаратурою.
Тема 2. Самостійне виконання робіт фотографа 3 розряду
Самостійне виконання робіт на робочому місці фотографа 3 розряду у відповідності до вимог кваліфікаційної характеристики і з дотриманням норм безпеки праці.
Детальна програма виробничої практики з урахуванням вимог базового підприємства, організації, установи замовника кадрів, а також з урахуванням спеціалізації учнів, необхідності засвоєння ними новітньої технології та сучасних методів праці розробляється безпосередньо у професійно-технічному навчальному закладі з участю базового підприємства замовника кадрів організації, установи і затверджується в установленому порядку.

Ст. майстер                                                 А.В. Коваш

Майстер в/н                                                 Л.А. Пуюл
_________________________________________________________________________________



РОЗГЛЯНУТО та СХВАЛЕНО                                                              ЗАТВЕРДЖУЮ
на засіданні методкомісії                                                                          Заст. директора з НВирР
інтегрованих професій
Протокол № 1 від “30” серпня 2017 р.                                                    __________ Г.М. Писаревська
Голова м/к_________ Н.А. Мінченко                                                      “30” серпня 2017 р.

 

ПЕРЕЛІК

навчально-виробничих робіт на І семестр 2017-2018 н.р.

Група № 16 Професія: «Фотограф (фотороботи)» 3 розряду
                                                                                                                                                                                                                                                                                                          
№ п/п
№ теми,
підтеми
Запланований час на вивчення теми
Найменування  навчально-виробничих робіт
Складність
робіт, розряд
Робоча норма часу (год.)
Учнівська норма часу (год.)
Кількість робіт на одного учня
Відмітка про виконання
Всього
(год.)
Інструктаж
(год.)
Вправи
(год.)
Виробнича діяльність
Назва робіт
  деталі, креслення
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Фотограф (фотороботи)
Вересень (3,0)

6
4
2

Тема 1. Вступне заняття.
Безпека праці і пожежна безпека в навчальних майстернях
У.1. Вступ. Інструктаж з охорони праці
6
4
2

Самостійне вивчення та конспектування інструкцій з ОП



 2
1

Жовтень (3,0)

6
6


Тема 2. Екскурсія на підприємство
У.1. Екскурсія на підприємство
6
6


1. Знайомство з підприємством, фотообладнанням та його видами послуг




1


24
8
16

Тема 3. Вивчення фотоапаратури, освітлювального обладнання
навчальної майстерні та обладнання фотолабораторії
У.1. Ознайомлення з обладнанням фотолабораторії
6
2
4

1. Робота з обладнанням павільйону, штативами, фонами та іншими приладами для фотозйомки та з освітлювальними приладами


1 г. 20’
4
1

У.2. Ознайомлення зі складом фотокамер різноманітних конструкцій
6
2
4

1. Опробування механізмів фотокамер у дії; набуття навичок роботи з фотокамерами різних модифікацій


1 г. 20’
4
1

У.3. Ознайомлення зі складом цифрових фотокамер
6
2
4

1. Опробування механізмів фотокамер у дії; набуття навичок роботи з цифровими фотокамерами


1 г. 20’
4
1

У.4. Ознайомлення з фотографічною оптикою та класифікацією об’єктивів
6
2
4

1. Опробування різних об’єктивів фотокамери у дії; набуття навичок роботи з цифровими фотокамерами


1 г. 20’
4
1

Тематична
Листопад (2,5)

30
9
16
5
Тема 4. Освоєння процесів фотозйомки
У.1. Ознайомлення з процесами фотозйомки
6
2
3





1
1. Ознайомлення з поняттями експозиційної пари (діафрагми та витримки), ГРЗП, ISO, композицією та різними видами фотозйомки; фотографування нерухомих, добре освітлених об’єктів; обробка відзнятого матеріалу.
Фотозйомка та обробка відзнятого матеріалу


1 г. 12’
3
1

У.2. Робота в режимі пріоритету діафрагми та ГРЗП

6
2
3




1
1. Робота в режимі пріоритету діафрагми та з ГРЗП; обробка відзнятого матеріалу. Удосконалення процесу зйомки та прийомів фотографування.
Фотозйомка та обробка відзнятого матеріалу

ІІІ
1 г. 12’
3
1

У.3. Робота в режимі пріоритету витримки та вибір ISO

6
2
3




1
1. Робота в режимі пріоритету витримки та вибір ISO; обробка відзнятого матеріалу. Удосконалення процесу зйомки та прийомів фотографування.
Фотозйомка та обробка відзнятого матеріалу

ІІІ
1 г. 12’
3
1

У.4. Використання композиції при проведенні фотозйомки

6
2
3




1
1. Використання композиції при проведенні фотозйомки та обробка відзнятого матеріалу. Удосконалення процесу зйомки та прийомів фотографування.
Фотозйомка та обробка відзнятого матеріалу

ІІІ
1 г. 12’
3
1



Грудень (2,5)

У.5. Робота з ракурсом, фокусом та перспективою

6
2
3




1
1. Вибір ракурсу включаючи перспективу та робота з фокусом; обробка відзнятого матеріалу. Удосконалення процесу зйомки та прийомів фотографування.
Фотозйомка та обробка відзнятого матеріалу

ІІІ
1 г. 12’
3
1

Тематична

 

6
4
2

Тема 5. Приготування фотографічних розчинів (візуально)
У.1. Вивчення процесу підготування фотографічних розчинів. Сучасна альтернатива даному процесу
6
4
2

1. Робота по підготовці фотографічних розчинів (складання алгоритмів роботи) та використання сучасної альтернативи даному процесу; обробка відзнятого матеріалу. Удосконалення процесу зйомки та прийомів фотографування


1 г. 12’
3
1


12
3
14

Тема 6. Освоєння негативного процесу
У.1. Освоєння негативного процесу. Сучасна альтернатива даному процесу
6
2
3





1
1. Освоєння негативного процесу та використання сучасної альтернативи даному процесу; цифрування негативів та подальша їх обробка. Удосконалення процесу зйомки та прийомів фотографування
Фотозйомка та обробка відзнятого матеріалу


1 г. 12’
3
1

У.2. Робота з негативами
6
1
4



1
1. Цифрування негативів та подальша їх обробка. Удосконалення процесу зйомки та прийомів фотографування
Фотозйомка та обробка відзнятого матеріалу

ІІІ
1 г. 36’
4
1















                                                                                        Ст. майстер                            А.В. Коваш
                                                                                        Майстер в/н                          Л.А. Пуюл










Немає коментарів:

Дописати коментар