понеділок, 15 жовтня 2018 р.

Участь в Всеукраїнській науково-практичній конференції з міжнародною участю. 12.10.18

11-12 жовтня 2018 року в м. Чернівці відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція з міжнародною участю. В даному заході прийняла участь майстер виробничого навчання Чернівецького ВПУ радіоелектроніки Пуюл Людмила Анатоліївна, а саме в секції «Інноваційна діяльність закладів освіти» де відкрила тему «Використання інформаційно-комунікаційних технологій та ігрових методів для активізації уваги учнів на всіх етапах уроку».  Дані тези були опубліковані в «Збірнику тез за матеріалами всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю», а майстер в/н Пуюл Л.А. отримала відповідний сертифікат (згідно наказу № 73/од від 10.09.2018).




Матеріали, які були подані на конференцію:
Використання інформаційно-комунікаційних технологій та ігрових методів для активізації уваги учнів на всіх етапах уроку
Ми живемо у світі з шаленим потоком інформації у вигляді реклами на телебаченні, розповсюдження онлайн-ігор, електронних іграшок та комп'ютерів, які впливають на виховання дитини і її сприйняття навколишнього середовища. Тому з огляду на сучасні реалії вчитель повинен вносити в навчальний процес нові методи активізації уваги учнів на всіх етапах уроку, оскільки мозок дитини, налаштований на отримання знань у формі розважальних програм та ігор, набагато легше сприйматиме нову інформацію на уроці подану із використанням медіа-засобів.
Використання на уроці презентацій під час пояснення нового матеріалу давно не викликає великого здивування, але “сухі” презентації з використанням звичайного тексту і картинок та звичний голос учителя вводить середньостатистичного учня у “режим спокою” і не сприяє досягненню бажаного кінцевого результату. Для покращення активізації уваги учнів під час пояснення нового матеріалу з використанням презентацій необхідно, періодично, на деяких слайдах використовувати рухомі зображення (*.gif), які зацікавлять дитину і при цьому зосередять її увагу саме на цьому слайді та інформації, яку він відображає.
Щоб краще активізувати увагу дитини, учитель може використати поєднання ігрових методів навчання та сучасних інформаційних технологій, а саме, як комп'ютерних, так і звичайних дитячих ігор, які нинішнє покоління учнів може навіть і не знати. Ігровий метод навчання передбачає визначення мети, спрямованої на засвоєння змісту освіти, вибір виду навчально-пізнавальної діяльності та форми взаємодії педагога та учня [1]. Головною умовою використання ігрової технології в освітньому процесі залежить від розуміння вчителем функцій педагогічних ігор, тобто сполучення елементів гри та самого навчання [2]. Варто навести декілька прикладів використання ігрових методів опитування вивченого матеріалу, які неодноразово використовуються на уроках виробничого навчання:
1.                     Гра “Зізнання”. Умови гри: Учитель пропонує тему обговорення, наприклад “Текстовий редактор Word”, після чого учені, починаючи зі слів “Мені подобається …, тому що …” дають свої відповіді по черзі, при чому повторюватись не можна, тому це стимулює учнів уважно слухати товаришів та пригадувати все з раніше вивченої теми. Відповіді учнів мають наступний вигляд: Перший учень: “Мені подобається текстовий процесор Word, тому що я люблю друкувати текст”, Другий учень: “Мені подобається текстовий процесор Word, тому що я люблю створювати таблиці”. І так далі… по колу. Учні, у яких закінчились аргументи, вибувають з гри, а переможець (або декілька учнів) отримує додатковий бал до оцінки за уроці. Варто зазначити, що при цьому учитель має змогу проаналізувати в цілому рівень знань учнів, а також вищенаведена гра навчає учнів висловлювати свою думку, правильно формулювати речення, слухати інших; піднімає настрій і активізує увагу щодо сприйняття наступної інформації.
2.                     Гра “Так-Ні”. Цю гру, яку часто використовують учителі у вигляді письмових відповідей “так” чи “ні” на наведені твердження, можна використати як фізкультхвилинку, а саме: необхідно розмістити учнів по колу або в дві шеренги спинами до центру (можна опитувати не увесь клас одночасно, а частинами чи парами) і зачитувати твердження, рахуючи до трьох після чого учні повинні, якщо вони згідні з твердженням, підняти руки вгору і стати навпочіпки, якщо ж не згідні – присісти та опустити руки додолу. Така гра підвищує активність учнів, сприяє розвитку уваги та повторенню вивченого матеріалу, дає змогу учителю виявити загальний рівень знань і вгамувати гіперактивних учнів (рис. 1).
3.                     Гра “Хороші друзі”. До дошки викликаються двоє учнів при цьому один повертається спиною до учительського монітора (проектора), а другий дивиться, що там зображено та пояснює своєму товаришу починаючи з фрази: “Дана деталь (програма) призначена для…”, і описує особливі (технічні, програмні) характеристики побаченого. Другий учасник повинен, використовуючи три спроби, відповісти, що на екрані зображено. Якщо перший учасник сам озвучує відповідь, то пара знімається з гри без призових балів. Така гра вчить учнів висловлювати свою думку, правильно формувати речення, використовуючи при цьому технічну термінологію та слухати своїх товаришів (рис. 2).
Отже, використання ігрових методів у поєднанні з ІКТ викликає в учнів жвавий інтерес та підвищує компетентність кожного учня активізуючи ініціативність, здатність до співпраці, роботи в групах, вміння оцінювати ситуацію, логічно мислити, відбирати й аналізувати інформацію та краще розвиваються їхні індивідуальні здібності, оскільки учні не відчувають психологічного тиску відповідальності, який властивий звичайній освітній діяльності [3]. Позитивні емоції після ігор викликають підвищення активності учнів на уроці, створюють комфортний психологічний мікроклімат, що сприяє засвоєнню нового матеріалу.

Список літератури:

Анотація. Л.А. Пуюл. Використання інформаційно-комунікаційних технологій та ігрових методів для активізації уваги учнів на всіх етапах уроку. Автор розглядає методику застосування інформаційно-комунікаційних та ігрових методів на різних етапах уроку для активізації діяльності учнів та підвищення їх компетенцій в освітньому процесі.
Ключові слова: медіа-заходи, ігрові методи навчання, елементи гри, комфортний психологічний мікроклімат.

Abstract: L.A. Puyul. The using of informative and communicative technologies and game techniques for activation students' attention at all stages of the lesson. The author examines the methodology of using information and game techniques at different stages of the lesson to enhance the activity and increase their competencies in the educational process.
Keywords: media evens, game teaching methods, element of the game, comfortable psychological microclimate.

Немає коментарів:

Дописати коментар