четвер, 7 грудня 2017 р.

Сценарій виховного заходу з патріотичного виховання


СЦЕНАРІЙ 
виховного заходу присвяченому українському танцю 
Мета проведення виховного заходу: проявити цікавість учнів до український звичаїв та традицій, а саме до українського танцю, використовуючи презентації, відеоролики танцювальних композицій, живе спілкування з гостями та цікаві конкурси.
Місце проведення заходу: актова зала (прикрашена українським орнаментом), музична апаратура (у нашому випадку – це ПК, до якого через підсилювач підключені колонки), засоби для відображення презентацій та відеороликів (проектор, можна також використовувати телевізор, або великий монітор).
Дійові особи: ведучі (дівчина та юнак), гості (у нашому випадку це керівник школи Бойового Гопака ім. Дмитра Байди-Вишневецького Іван Тадейович та його учні), керівник заходу, глядачі, які також будуть і учасниками конкурсів.

 (У залі грає музика, яку перериває спір ведучих, що повільно виходять на сцену
і ведуть діалог між собою не звертаючи увагу на глядачів)
Ведучий: Як ти мене уже дістала зі своїми танцями!!!
Ведуча: Я тебе не дістала, я просто тобі кажу, що я полюбляю танцювати!
Ведучий: Танцювати, танцювати… А що ти хочеш від мене? Я ж не вмію танцювати…
Ведуча: А ти хоча би намагався?
Ведучий: Ні! Не намагався і не хочу!
Ведуча: Ось з цього і треба було починати! А через таких, як ти нам дівчатам інколи сумно на танцях…
Ведучий: Може уже вистачить сваритись, глянь, скільки на нас людей дивиться!
Ведуча: Ой, вибачте за невеличкий каламбур, по-перше: доброго вечора, усім, хто зібрався в цьому залі! А по-друге, підніміть, будь-ласка руку, ті хто полюбляє танцювати!
А тепер запитання лише для хлопців: Відповідають всі гуртом але самі хлопці, ви полюбляєте танцювати??? Сміливіше!!! (хлопці у залі відповідають гуртом).
Бачу, не мало, а тепер окремо, запитання до дівчат: Відповідають також всі гуртом але лише дівчата, ви полюбляєте танцювати??? (дівчата у залі відповідають гуртом).
Бачиш, я так і знала… В останній час, чомусь дівчата більше полюбляють танцювати ніж хлопці… Чому так???
Ведучий: Просто нам, чоловікам, більше до вподоби: футбол, баскетбол, бої…
Ведуча: А ти знаєш, що деякі бойові мистецтва також походять від танців?
Ведучий: Та не може такого бути…
Ведуча: Може! Переконайся сам! Запрошуємо до слова керівника школи Бойового Гопака ім. Дмитра Байди-Вишневецького Івана Тадейовича та його учнів (у всіх регіонах України працюють Школи Бойового гопака, керівники яких залюбки надають допомогу у подібних заходах, для того, щоб відновити культуру та традиції нашого народу. Інформацію можна знайти на сайті: hopak.cv.ua)

Ведучий: Так, цікаво, а я цього і не знав… А ти знаєш, ще щось прикольне про танці?
Ведуча: Звичайно! Український народ протягом століть створював самобутню культуру, яка відбиває його багатогранне життя. Одним з її найцінніших скарбів є танцювальне мистецтво. Кращі художні зразки народних танців збереглися і дійшли до наших днів.
Ведучий: А, я про це чув, танці, що існують в Україні, можна поділити на три основні жанри.
Ведуча: Ну, ну… Ану, запитаємо у зала, які українські танці ви знаєте? (Присутні піднімають руку і називають назви танців).
Ведучий: Бачиш, значить я знаю навіть більше ніж наші друзі!
Ведуча: Ану, давай, поділись своїми знаннями!
Ведучий: Український танець займає значне місце серед культурних надбань нашого народу. Широка популярність українського танцю в нашій країні та за кордоном пояснюється невичерпним багатством тем і сюжетів, щирістю, життєрадісним запалом, гумором. У танцювальних образах розкривається національний характер народу, відображаються явища, взяті безпосередньо з його побуту та праці, рідна природа тощо. Наявність яскравих побутових рис і особливостей, поєднаних з віртуозною технікою, надає українському танцю своєрідного колориту.

Ведуча: Танець – це мистецтво, що існує в часі й просторі. Воно живе в момент виконання. Без виконання його можна уявити тільки на підставі свідчень. Протягом багатовікової історії народу танець збагачувався і видозмінювався. У ньому знаходили своє відображення героїзм боротьби, радість праці, ігри, пов'язані з різними порами року, ліричні мотиви.
Ведучий: Танці, що існують в Україні, можна поділити на три основні жанри: Танці хороводного плану, Сюжетні танці та Побутові танці. Поглянемо на екран: (перегляд презентації: «Жанри українського танцю»).


Ведуча: Згадаймо дитячий садок, коли ми всі разом брались за ручки і наспівували: «… десь тут була подоляночка…», пам’ятаєте? Або ходили навколо ялинки зі словами: «У лісі, лісі темному, де ходить хитрий лис, росла собі ялиночка і зайчик з нею ріс…», було таке??? Це і є перший жанр народних танці, який називається – Хоровод. А також, ще всім відомі веснянки, купальські хороводи та інші танці, які також відносяться до Танців хороводного плану.
Ведучий: У Сюжетних танцях, виконавці відтворюють явища природи, народний побут, теми праці, народний героїзм.
Ведуча: Виконуючи Побутові танці такі, як гопак, козачок, кадрилі, гуцулки, коломийки танцюристи відображають побутове життя нашого народу.
Ведучий: Давайте глянемо на екран і полюбуємось мистецтвом нашого народу. І спробуйте здогадатись, саме до якого жанру відносяться подані вам танцювальні композиції. (перегляд відеоролика «Вірський Гопак» (Virsky - Hopak _ Вірський - Гопак (ukrainian dance) [videosaver.co.cc])).
Ведуча: Ну, хто здогадався, до якого жанру відноситься даний танець? (глядачі називають варіанти відповідей.). 
Ведучий: А тепер знову на екран:  (перегляд відеоролика «Гопак» (Joshua Twitch Trepak)).
Ведуча: Ну, а даний танець, на вашу думку, до якого жанру можна віднести? (глядачі знову називають варіанти відповідей.).
Ведучий: Молодці, уже і ви помаленьку починаєте розумітись на танцях, але якщо і не дуже не переживайте, до мене теж не доходить з першого разу, відносно цих танців…
Ведуча: А тепер ми хочемо провести невеличкий урок українського танцю, де наша пара буде виступати у ролі викладачів і продемонструє вам лише деякі вибрані танцювальні рухи, Погляньте: (на середину сцени виходить пара або учнів або запрошених гостей з танцювального колективу і послідовно після назви танцювальних рухів ведучими демонструють їх виконання. Даний елемент виховного заходу дає можливість наглядно показати кожний рух від найлегших і до складніших в живому виконанні у вигляді міні-уроку з танцювального мистецтва)
Ведучий: Розпочнемо з Танцювальних кроків:
Ведуча: Простий танцювальний крок – витягнутий носок, рівна постава, хлопець підтримує дівчину (виконання даного руху, надалі – В.Д.Р.).
Ведучий: Боковий крок – той самий простий танцювальний крок, лише партнери повернуті один до одного спиною, або обличчям, велику роль відіграє міміка.
Ведуча: На кроках закінчимо перейдемо до Танцювальних бігів:
Ведучий: Найлегший це простий біг, який кожен із вас виконував на фізкультурі (В.Д.Р.).
Ведуча: Найрозповсюдженим бігом, який використовується як основа багатьох інших фігур це – бігунець, на його основу накладають багато інших рухів (В.Д.Р.).
Ведучий: Ви усі полюбляєте трішки пошуміти, наступній танцювальний біг саме спрямований для створення шуму, а називається він - танцювальний біг з потрібним притупом (В.Д.Р.).
Ведуча: Тепер поглянемо на “Вихилясники” або “Коверялочки”:
Ведучий: “вихилясник” простий (В.Д.Р.);
Ведуча: “вихилясник” з вигинанням ноги (В.Д.Р.).
Ведучий: Слідуюча фігура, точніше її назва, вам уже знайома, це улюблена страва багатьох українців, а точніше – «Голубець». Погляньте: (В.Д.Р.).
Ведуча: А тепер фігура лише для хлопців, угадайте яка це??? Так, це присядка! Вона розділяється ще на багато підвидів: проста присядка (В.Д.Р.); бокова присядка з підніманням ноги в сторону (В.Д.Р.); присядка з просуванням в сторону (В.Д.Р.); присядка з виносом ніг вперед на каблуки і розведенням їх в сторони на каблуки (В.Д.Р.); присядка з ударом по халяві (В.Д.Р.); присядка з ударом по подошві (В.Д.Р.); “повзунець” (В.Д.Р.).
Ведучий: Ну, звичайно, для нас хлопців завжди найскладніше!!!
Ведуча: Для дівчат, є також рухи, такі як: повороти, всякі прокрутки та різноманітні соло. Ви не подумайте на цьому не закінчується увесь перелік танцювальних рухів, але для тих забажає їх оволодіти і для себе навчитись даному мистецтву існує безліч гуртків де професіонали діляться своїми знаннями (соло виконує дівчина з набором певних рухів.).
Ведучий: У мене виникла ідея! Запрошую з залу дві пари, тобто 2 хлопці і дві дівчини! Хто бажає, сміливіше!
Ведуча: Познайомимось з нашими учасниками: (запитують як кого звати)
Ведучий: Ваше завдання спробувати повторити деякі фігури за нашими так званими викладачами!
Ведуча: Глянемо на нашу пару: Рух № 1 – найлегший: «Простий біг у парі з хлопком» («учителі» демонструють рух). А тепер по черзі і наші учасники: Пара № 1: (перша пара повторює поданий рух), Пара № 2: (друуга пара повторює поданий рух). Молодці! А тепер, знову на нашу пару: Рух № 2 – «Вихилястик з вигином ноги». (учасники знову повторюють почергово подані рухи) Бачу справляєтесь, а тепер третій рух: «Голубець», (учасники втретє почергово повторюють поданий рух).
Ведучий: А тепер, ви шановні глядачі обирети переможців оплесками! Пара № 1 – ваші оплески! Пара № 2 – ваші оплески! Вітаємо переможців! (зал оплесками визначає переможців).
Ведуча: Бачу, що урок не пройшов марно, не в ідеалі але уже чогось навчились, тому пара переможців отримує приз. Дякуємо за старанність!!!
Ведучий: Для проведення ще деяких конкурсів запрошуємо до нас Пуюл Людмилу Анатоліївну (організатор даного свята).
Пуюл Л.А.: Конкурсна програма (я пропоную, ще 2 таких конкурси, але їх можна змінювати згідно до вікової категорії глядачів):

1) Конкурс «Танець на газеті» (з глядачів обирається 3 пари учасників; перед кожною парою розстилається газета на якій дана пара має танцювати під подану музику; через 20-30 секунд музика припиняється і газету помічники складають пополам… так повторюється знову і знову; пара в якій хочаби 1 учасник наступає на підлогу залишає конкурс);

2) Конкурс «Веселий танок» (з гядачів обирається 5 пар учасників, яким до правої ноги прив’язуються надуті шаріки, їхнє завдання – протанцювати танець так, щоб лопнути шаріки інших учасників, але зберегти свої; пара у якої лопнули обидва шаріки – покидають танцювальний майданчик, а всі решта продовжують доки не залишиться 1 пара; рекомендовано веселу українську швидку композицію, типу того ж Гопака) (переможці нагороджується призами за І місце, а всі учасники – чимось на згадку).


Ведуча: Ну, як тобі?
Ведучий: Знаєш, а танці – це навіть дуже цікаво та весело. Мені сподобалось!
Ведуча: Але танцю не може бути без гарної музики. А ти знаєш які в давнину були на Україні музичні інструменти?
Ведучий: Я, знаю! Але хочу, щоб мені допоміг зал: Хто назве, старовинні музичні інструменти? (глядачі називають інструменти які вони знають).
Ведуча: Так, вірно, глянемо на екран: (презенація, на якій зображені фото наступних музичних інструменів: )


  трембіти, цимбали, бубни, тамбурини і звичайно бандури. А ви знаєте, що любу сучасну пісню можна зіграти цими інструментами. Поглянемо на екран: (перегляд відеоролика «гурт Брати - виконання на бандурах мелодії Children (Robert Miles)» 

Ведучий: На цій веселій нотці ми хочемо попрощатись з вами!
Ведуча: До нових зустрічей!

Немає коментарів:

Дописати коментар