СЦЕНАРІЙ
виховного заходу присвяченому українському танцю
Мета проведення виховного
заходу: проявити
цікавість учнів до український звичаїв та традицій, а саме до українського
танцю, використовуючи презентації, відеоролики танцювальних композицій, живе спілкування
з гостями та цікаві конкурси.
Місце проведення заходу: актова зала (прикрашена українським орнаментом), музична апаратура (у
нашому випадку – це ПК, до якого через підсилювач підключені колонки), засоби
для відображення презентацій та відеороликів (проектор, можна також
використовувати телевізор, або великий монітор).
Дійові особи: ведучі
(дівчина та юнак), гості (у нашому випадку це керівник школи Бойового Гопака
ім. Дмитра Байди-Вишневецького Іван Тадейович та його учні), керівник заходу,
глядачі, які також будуть і учасниками конкурсів.
(У
залі грає музика, яку перериває спір ведучих, що повільно виходять на сцену
і
ведуть діалог між собою не звертаючи увагу на глядачів)
Ведучий: Як ти мене уже
дістала зі своїми танцями!!!
Ведуча: Я тебе не
дістала, я просто тобі кажу, що я полюбляю танцювати!
Ведучий: Танцювати,
танцювати… А що ти хочеш від мене? Я ж не вмію танцювати…
Ведуча: А ти хоча би
намагався?
Ведучий: Ні! Не
намагався і не хочу!
Ведуча: Ось з цього і
треба було починати! А через таких, як ти нам дівчатам інколи сумно на танцях…
Ведучий: Може уже
вистачить сваритись, глянь, скільки на нас людей дивиться!
Ведуча: Ой, вибачте
за невеличкий каламбур, по-перше: доброго вечора, усім, хто зібрався в цьому
залі! А по-друге, підніміть, будь-ласка руку, ті хто полюбляє танцювати!
А тепер запитання лише для
хлопців: Відповідають всі гуртом але самі хлопці, ви полюбляєте танцювати???
Сміливіше!!! (хлопці у залі відповідають
гуртом).
Бачу,
не мало, а тепер окремо, запитання до дівчат: Відповідають також всі гуртом але
лише дівчата, ви полюбляєте танцювати??? (дівчата
у залі відповідають гуртом).
Бачиш, я так і знала… В останній час, чомусь дівчата більше полюбляють
танцювати ніж хлопці… Чому так???
Ведучий: Просто нам,
чоловікам, більше до вподоби: футбол, баскетбол, бої…
Ведуча: А ти знаєш,
що деякі бойові мистецтва також походять від танців?
Ведучий: Та не може
такого бути…
Ведуча: Може!
Переконайся сам! Запрошуємо до слова керівника школи Бойового Гопака ім. Дмитра
Байди-Вишневецького Івана Тадейовича та його учнів (у всіх регіонах України працюють Школи Бойового гопака, керівники яких
залюбки надають допомогу у подібних заходах, для того, щоб відновити культуру
та традиції нашого народу. Інформацію можна знайти на сайті: hopak.cv.ua)
Ведучий: Так, цікаво,
а я цього і не знав… А ти знаєш, ще щось прикольне про танці?
Ведуча: Звичайно!
Український народ протягом століть створював самобутню культуру, яка відбиває його
багатогранне життя. Одним з її найцінніших скарбів є танцювальне мистецтво.
Кращі художні зразки народних танців збереглися і дійшли до наших днів.
Ведучий: А, я про це
чув, танці, що існують в Україні, можна поділити на три основні жанри.
Ведуча: Ну, ну… Ану,
запитаємо у зала, які українські танці ви знаєте? (Присутні піднімають руку і називають назви танців).
Ведучий: Бачиш, значить я знаю навіть більше ніж наші друзі!
Ведуча: Ану, давай, поділись своїми знаннями!
Ведучий: Український
танець займає значне місце серед культурних надбань нашого народу. Широка
популярність українського танцю в нашій країні та за кордоном пояснюється
невичерпним багатством тем і сюжетів, щирістю, життєрадісним запалом, гумором.
У танцювальних образах розкривається національний характер народу,
відображаються явища, взяті безпосередньо з його побуту та праці, рідна природа
тощо. Наявність яскравих побутових рис і особливостей, поєднаних з віртуозною
технікою, надає українському танцю своєрідного колориту.
Ведуча: Танець
– це мистецтво, що існує в часі й просторі. Воно живе в момент виконання. Без
виконання його можна уявити тільки на підставі свідчень. Протягом багатовікової
історії народу танець збагачувався і видозмінювався. У ньому знаходили своє
відображення героїзм боротьби, радість праці, ігри, пов'язані з різними порами
року, ліричні мотиви.
Ведучий: Танці, що
існують в Україні, можна поділити на три основні жанри: Танці хороводного
плану, Сюжетні танці та Побутові танці. Поглянемо на екран: (перегляд презентації: «Жанри українського
танцю»).
Ведуча: Згадаймо дитячий садок, коли ми всі разом
брались за ручки і наспівували: «… десь тут була подоляночка…», пам’ятаєте? Або
ходили навколо ялинки зі словами: «У лісі, лісі темному, де ходить хитрий лис,
росла собі ялиночка і зайчик з нею ріс…», було таке??? Це і є перший жанр
народних танці, який називається – Хоровод. А також, ще всім відомі веснянки,
купальські хороводи та інші танці, які також відносяться до Танців хороводного
плану.
Ведучий: У Сюжетних
танцях, виконавці відтворюють явища природи, народний побут, теми праці,
народний героїзм.
Ведуча: Виконуючи Побутові танці такі, як гопак,
козачок, кадрилі, гуцулки, коломийки танцюристи відображають побутове життя
нашого народу.
Ведучий: Давайте
глянемо на екран і полюбуємось мистецтвом нашого народу. І спробуйте
здогадатись, саме до якого жанру відносяться подані вам танцювальні композиції.
(перегляд відеоролика «Вірський Гопак»
(Virsky - Hopak _ Вірський - Гопак (ukrainian dance) [videosaver.co.cc])).
Ведуча: Ну, хто
здогадався, до якого жанру відноситься даний танець? (глядачі називають варіанти відповідей.).
Ведучий: А тепер
знову на екран: (перегляд відеоролика «Гопак» (Joshua Twitch Trepak)).
Ведуча: Ну, а даний
танець, на вашу думку, до якого жанру можна віднести? (глядачі знову називають варіанти відповідей.).
Ведучий: Молодці, уже
і ви помаленьку починаєте розумітись на танцях, але якщо і не дуже не
переживайте, до мене теж не доходить з першого разу, відносно цих танців…
Ведуча: А тепер ми
хочемо провести невеличкий урок українського танцю, де наша пара буде виступати
у ролі викладачів і продемонструє вам лише деякі вибрані танцювальні рухи,
Погляньте: (на середину сцени виходить
пара або учнів або запрошених гостей з танцювального колективу і послідовно
після назви танцювальних рухів ведучими демонструють їх виконання. Даний
елемент виховного заходу дає можливість наглядно показати кожний рух від
найлегших і до складніших в живому виконанні у вигляді міні-уроку з
танцювального мистецтва)
Ведучий: Розпочнемо з
Танцювальних кроків:
Ведуча: Простий
танцювальний крок – витягнутий носок, рівна постава, хлопець підтримує
дівчину (виконання даного руху, надалі –
В.Д.Р.).
Ведучий: Боковий
крок – той самий простий танцювальний крок, лише партнери повернуті
один до одного спиною, або обличчям, велику роль відіграє міміка.
Ведуча: На кроках
закінчимо перейдемо до Танцювальних
бігів:
Ведучий: Найлегший це
простий
біг, який кожен із вас виконував на фізкультурі (В.Д.Р.).
Ведуча: Найрозповсюдженим
бігом, який використовується як основа багатьох інших фігур це – бігунець,
на його основу накладають багато інших рухів (В.Д.Р.).
Ведучий: Ви усі
полюбляєте трішки пошуміти, наступній танцювальний біг саме спрямований для
створення шуму, а називається він - танцювальний біг з потрібним притупом (В.Д.Р.).
Ведуча: Тепер
поглянемо на “Вихилясники” або “Коверялочки”:
Ведучий: “вихилясник”
простий (В.Д.Р.);
Ведуча: “вихилясник”
з вигинанням ноги (В.Д.Р.).
Ведучий: Слідуюча фігура,
точніше її назва, вам уже знайома, це улюблена страва багатьох українців, а
точніше – «Голубець». Погляньте: (В.Д.Р.).
Ведуча: А тепер
фігура лише для хлопців, угадайте яка це??? Так, це присядка! Вона розділяється
ще на багато підвидів: проста присядка (В.Д.Р.);
бокова присядка з підніманням ноги в сторону (В.Д.Р.); присядка з просуванням в сторону (В.Д.Р.); присядка з виносом ніг вперед на каблуки і розведенням їх
в сторони на каблуки (В.Д.Р.);
присядка з ударом по халяві (В.Д.Р.);
присядка з ударом по подошві (В.Д.Р.);
“повзунець” (В.Д.Р.).
Ведучий: Ну,
звичайно, для нас хлопців завжди найскладніше!!!
Ведуча: Для дівчат, є
також рухи, такі як: повороти, всякі прокрутки та різноманітні соло. Ви не
подумайте на цьому не закінчується увесь перелік танцювальних рухів, але для
тих забажає їх оволодіти і для себе навчитись даному мистецтву існує безліч
гуртків де професіонали діляться своїми знаннями (соло виконує дівчина з набором певних рухів.).
Ведучий: У мене
виникла ідея! Запрошую з залу дві пари, тобто 2 хлопці і дві дівчини! Хто
бажає, сміливіше!
Ведуча: Познайомимось
з нашими учасниками: (запитують як кого
звати)
Ведучий: Ваше
завдання спробувати повторити деякі фігури за нашими так званими викладачами!
Ведуча: Глянемо на
нашу пару: Рух № 1 – найлегший: «Простий біг у парі з хлопком» («учителі» демонструють рух). А тепер по
черзі і наші учасники: Пара № 1: (перша
пара повторює поданий рух), Пара № 2: (друуга пара повторює поданий рух). Молодці! А тепер, знову на нашу пару: Рух №
2 – «Вихилястик з вигином ноги». (учасники
знову повторюють почергово подані рухи) Бачу справляєтесь, а тепер третій
рух: «Голубець», (учасники втретє
почергово повторюють поданий рух).
Ведучий: А тепер, ви
шановні глядачі обирети переможців оплесками! Пара № 1 – ваші оплески! Пара № 2
– ваші оплески! Вітаємо переможців! (зал
оплесками визначає переможців).
Ведуча: Бачу, що урок
не пройшов марно, не в ідеалі але уже чогось навчились, тому пара переможців
отримує приз. Дякуємо за старанність!!!
Ведучий: Для
проведення ще деяких конкурсів запрошуємо до нас Пуюл Людмилу Анатоліївну (організатор даного свята).
Пуюл Л.А.: Конкурсна
програма (я пропоную, ще 2 таких
конкурси, але їх можна змінювати згідно до вікової категорії глядачів):
1) Конкурс «Танець на газеті» (з глядачів обирається 3 пари учасників; перед кожною парою
розстилається газета на якій дана пара має танцювати під подану музику; через
20-30 секунд музика припиняється і газету помічники складають пополам… так
повторюється знову і знову; пара в якій хочаби 1 учасник наступає на підлогу
залишає конкурс);
2) Конкурс «Веселий танок» (з гядачів обирається 5 пар учасників, яким до правої ноги
прив’язуються надуті шаріки, їхнє завдання – протанцювати танець так, щоб
лопнути шаріки інших учасників, але зберегти свої; пара у якої лопнули обидва
шаріки – покидають танцювальний майданчик, а всі решта продовжують доки не
залишиться 1 пара; рекомендовано веселу українську швидку композицію, типу того
ж Гопака) (переможці нагороджується призами за І місце, а всі учасники – чимось
на згадку).
Ведуча: Ну, як тобі?
Ведучий: Знаєш, а
танці – це навіть дуже цікаво та весело. Мені сподобалось!
Ведуча: Але танцю не
може бути без гарної музики. А ти знаєш які в давнину були на Україні музичні
інструменти?
Ведучий: Я, знаю! Але
хочу, щоб мені допоміг зал: Хто назве, старовинні музичні інструменти? (глядачі називають інструменти які вони
знають).
Ведуча: Так, вірно,
глянемо на екран: (презенація, на якій
зображені фото наступних музичних інструменів: )
трембіти, цимбали, бубни, тамбурини і звичайно
бандури. А ви знаєте, що любу сучасну пісню можна зіграти цими інструментами.
Поглянемо на екран: (перегляд відеоролика «гурт Брати - виконання на бандурах мелодії
Children (Robert Miles)»
Ведучий: На цій веселій нотці ми хочемо попрощатись з вами!
Ведуча: До нових
зустрічей!
Немає коментарів:
Дописати коментар